کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد دمای هوا در این استان از دوشنبه دوازدهم اسفد به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

دمای هوا

به گزارش همشهری آنلاین،  پیام مساعدی  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین طی ساعاتی از وقت امروز سرعت وزش بادهای جنوبی بر روی دریا بویژه سواحل شمالی و مرکزی استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری به سبب وزش باد شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس بویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و از فردا با کاهش ابر، افزایش باد و احتمال گرد و خاک خواهد بود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۴ تا ۳۸  و گاهی۴۴  کیلومتر در ساعت، از بامداد فردا به تدریج شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی سواحل مرکزی و جنوبی استان به تدریج تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، از ظهر فردا به تدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۱ بامداد، مد دریا ساعت ۱۲:۰۸ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۵ خواهد بود. اید دقت و حساسیت بیشتری برای تداوم و پایداری وضعیت موجود انجام  شود.

کد خبر 488221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha